Ar eseju konkursu sāk kampaņu jauniešiem par vidi un klimatu

31.03.2021

Aicinot skolēnus un jauniešus dalīties savā pieredzē par aktuālajiem jautājumiem vides saudzēšanas jomā, ar eseju konkursu biedrība "Ascendum" uzsāk izglītojošu kampaņu "Viena diena nākotnei" jauniešu auditorijai par aprites ekonomiku un individuālo izvēļu nozīmību. Papildus eseju konkursam kampaņas laikā tiks organizēts arī video izaicinājums jauniešiem, dažādu video un podkāstu sērija sociālajos tīklos.

Biedrības "Ascendum" organizētās kampaņas "Viena diena nākotnei" galvenais mērķis ir izglītot jauniešus par videi draudzīgām izvēlēm, kā arī iedrošināt jauniešus kļūt par vides vēstnešiem savās ģimenēs, draugu un paziņu lokā. Kampaņa tiek uzsākta ar eseju konkursu "Viena diena nākotnei", aicinot pamatskolas un vidusskolas jauniešus dalīties savās pārdomās un redzējumos par vidi un videi draudzīgām izvēlēm. Konkursā pamatskolas un vidusskolas skolēni esejas var iesniegt līdz šīgada 18. aprīlim par kādu no četrām tēmām:
 
  • Kāpēc mana paaudze izglābs pasauli?
  • Mazo lietu spēks klimata pārmaiņu novēršanā.
  • Ko es varu iemācīt pieaugušajiem par vidi?
  • Mana zaļā rutīna.
 
Vēlamais eseju garums ir 3000 zīmes. Lai piedalītos konkursā, esejas jāsūta uz e-pasta adresi vienadiena@satori.lv, uz esejas pirmās lapas norādot izvēlēto esejas tēmu, autora vārdu, uzvārdu, mācību iestādi un klasi, tālruņa numuru un e-pasta adresi. Ar eseju konkursa nolikumu var iepazīties šeit.
 
"Mēs zinām, ka jaunieši jau tagad ir izglītotāki un zinošāki par dažu labu pieaugušo, tāpēc ticam, ka tieši jaunajai paaudzei ir, ko teikt un ko pastāstīt pārējiem," norāda "Ascendum" vadītāja Antonija Skopa. "Turklāt piedalīšanās eseju konkursā ir ne tikai iespēja jauniešiem dalīties ar savu pieredzi un redzējumu, bet arī iegūt kādu no vērtīgajām balvām, kuras piedāvā kampaņas atbalstītāji. Ceru, ka arī vecāki dalīsies ar šo informāciju ar saviem bērniem, mudinot viņus piedalīties eseju konkursā," stāsta A.Skopa.
 
Konkursam iesniegtās esejas tiks vērtētas divās vecuma grupās: 7.–9. klases audzēkņi, 10.–12. klases audzēkņi.  Eseju konkursā iesūtīto eseju vērtēšana noritēs divas nedēļas, un uzvarētāji tiks paziņoti šīgada maija pirmajā nedēļā. Trīs labākās esejas katrā grupā tiks apbalvotas. Labākie darbi tiks publicēti interneta žurnālā "Satori.lv", un to autori saņems balvā "Bottecchia" pilsētas divriteņus, ko nodrošina sporta preču veikals "Sportland". Savukārt viens no eseju konkursa dalībniekiem iegūs kampaņas atbalstītāja – apdrošināšanas sabiedrības ERGO specbalvu – "Garmin Venu Sq" viedpulksteni ar mūziku un veselības uzraudzīšanu visas dienas garumā. ERGO specbalva tiks piešķirta īpašā nominācijā "Rūpēties par nākotni ir mūsu dabā", vērtējot iesniegtās esejas visās četrās konkursa tēmās.
 
Konkursam iesniegtās esejas vērtēs žūrija, kuras sastāvā būs interneta žurnāla "Satori.lv"  galvenais redaktors Henriks Eliass Zēgners un citi redakcijas pārstāvji, biedrības "Ascendum" pārstāvji, kā arī apdrošināšanas sabiedrības ERGO valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse.
 
"Tas, ko darām šodien, ietekmē to, kā dzīvosim rītdien. Lai mazinātu globālās sasilšanas radītās sekas un klimata pārmaiņas, jārīkojas jau šodien. Tāpēc ERGO kā uz ilgtspējīgu attīstību vērsts uzņēmums ar prieku atbalsta izglītojošas iniciatīvas, kas mudina sabiedrību domāt un rūpēties par vidi. Jau vairāku gadu garumā ERGO savā ikdienā īsteno virkni aktivitāšu, rūpējoties par vidi, tai skaitā šķirojam atkritumus, taupām visa veida resursus, izglītojam savus darbiniekus par vides saudzēšanas jautājumiem, regulāri organizējam koku stādīšanas talkas un īstenojam citas aktivitātes. Esmu pārliecināta, ka daudzus jauniešus šī izglītojošā iniciatīva uzrunās un viņi labprāt kļūs par vides vēstnešiem, uzrunājot un aicinot citus vienaudžus un sabiedrību kopumā vairāk domāt un darīt, rūpējoties par vidi," norāda apdrošināšanas sabiedrības ERGO valdes locekle Baltijas valstīs Ingrīda Ķirse.
 
Izglītojošā kampaņa "Viena diena rītdienai" norisināsies no 25. marta līdz 17. jūnijam. Tās ietvaros aprīlī interneta platformās tiks publicēta septiņu video sērija "Drusku izglābt pasauli" par vidi un aprites ekonomiku, ko režisē Alise Zariņa un vada pazīstamais jūtūberis Edgars Fresh. Vairāk par apskatāmajām tēmām klausītāji varēs uzzināt podkāstā. Paralēli sociālo mediju kanālos norisināsies arī video izaicinājums, kurā tiks aicināti piedalīties jaunieši līdz 25 gadu vecumam, lai stāstītu par tām mazajām vai lielajām lietām, kuras viņi savā ikdienā īsteno, lai mazinātu ietekmi uz vidi un klimata pārmaiņām. Labāko triju video autori arī saņems "Bottecchia" pilsētas divriteņus no kampaņas atbalstītāja "Sportland".
 
Kampaņa tiek veidota ar Latvijas vides aizsardzības fonda un apdrošināšanas sabiedrības ERGO finansiālo atbalstu.

Tev ir kādi jautājumi, ieteikumi vai vēlies pavēstīt ko labu? Raksti mums! :)